پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119727
رقبا براي خريد سهام سرخابي پاي ميز مزايده مي روند
تاریخ انتشار : 1393/09/15 11:38:35
نمایش : 1230
عرضه سهام استقلال و پرسپوليس بايد امروز به تاييد هيئت واگذاري برسد تا پس از موافقت با قيمت پايه و شرايط واگذاري، سازمان خصوصي سازي نسبت به درج آگهي مزايده اقدام کند و بعد از آن رقبا براي خريد سهام سرخابي پاي ميز مزايده جمع شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پيش تر وعده قيمت گذاري سهام آنها را تا پايان آذر ماه داده بودند و به نظر مي رسد اين بار اين اتفاق بيفتد؛ چرا که بنابر اعلام رئيس کل سازمان خصوصي سازي قرار است در جلسه امروز هيئت واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس قيمت گذاري شود.

بر اساس قوانين موجود عرضه سهام دولت بايد به تاييد اعضاي هيات واگذاري برسد و پس از موافقت با قيمت پايه و شرايط واگذاري، سازمان خصوصي سازي بايد ظرف ۲۰ روز نسبت به درج دو نوبت آگهي مزايده اقدام کند و پس از آن رقبا براي خريد سهام شرکتهاي دولتي پاي ميز مزايده جمع شوند.

معمولا هم اهليت خريداران مورد نظر نيست و هر کس پول بيشتر بدهد مالک سهام مي شود؛ اما در مورد استقلال و پرسپوليس اين موضوع قدري متفاوت است و به لحاظ حساسيتهاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي موجود گذاشتن شرط اهليت خريداران بستگي به نظر اعضاي هيات دارد که اگر اهليت خاصي را تصويب کنند، مزايده دو مرحله اي مي شود. در يک مرحله اهليت شناسايي مي شود و در يک مرحله پاکت باز مي شود؛ ولي اگر اهليت خاصي تصويب نشود يک مرحله اي است و هرکس مي تواند سپرده شرکت در مزايده را بدهد و قيمت خود را اعلام کند و پاکتش باز شود.

اين روزها گزينه هايي مثل حميد استيلي و کريم باقري هم به خريداران احتمالي سرخابي ها اضافه شده است و بايد منتظر ماند و ديد قيمتي که هيات واگذاري براي اين دو تيم که جز "برند" چيزي در چنته ندارند تاييد مي کند، خريداران را به رقابتي فشرده و سخت در عرصه خريد سهام اين دو تيم مي کشاند يا نه؟!
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html